loading...
مرجع دانلود فایل های آموزشی
وب مستر بازدید : 126 چهارشنبه 09 دی 1394 نظرات (0)
مقاله اثر تنش شوري بر رشد گياهفرمت فايل دانلودي: .rar
فرمت فايل اصلي: doc, pdf
تعداد صفحات: 7
حجم فايل: 251
قيمت: : 10000 تومان

بخشي از متن:

The Effects of Salt stress on plant growth

چکيده:
 استالين از خاک يا آب، يکي از مشکلات زيست محيطي جدي در جهان در بخش کشاورزي است. اين براي تعيين عوامل محيطي  است که تحت آن گياهان دارويي و معطر بازده بالاتر و کيفيت بهتري  لازم دارند. مشکل شوري است که با بيش از نمکهاي معدني مشخص و در زمين هاي خشک و نيمه خشک، جاي مي گيرد  به طور طبيعي تحت شرايط آب و هوايي غالب و با توجه به نرخ هاي بالاتر از تبخير و تعرق و عدم شستشو آب تشکيل مي شود. اگر چه در مناطق خشک مکرر، خاک شور نيز در حال حاضر در مناطقي که شوري است با کيفيت پايين از آب آبياري ناشي مي شود. خاک شور باعث اختلالات فيزيولوژيکي و متابوليکي در گياهان، بر توسعه، رشد، عملکرد و کيفيت گياهان مي شود. گياهان به عنوان يک نتيجه از شوري، جوانه زني بذر، درصد بقا، خصوصيات مورفولوژيک، توسعه و عملکرد و اجزاي عملکرد تحت تاثير قرار مي گيرند. به طور کلي، استرس نمک فتوسنتز و تنفس گياهان کاهش مي يابد. کربوهيدرات ها، اسيدهاي چرب و پروتئين منفي به علت اثر شوري قرار گرفتند، اما افزايش سطح اسيدهاي آمينه، به ويژه پرولين است. محتواي برخي از محصولات گياهي ثانويه در گياهان رشد کرده تحت فشار نمک به طور قابل توجهي بالاتر از در آن کشت شده در شرايط طبيعي قرار دارد. تحمل شوري بستگي به تعامل بين شوري و ديگر عوامل محيطي دارد.
واژه هاي کليدي: شوري، بادام سوخته، رشد و توسعه، تحمل به شوري

فهرست مطالب:
مقدمه
خسارت شوري به گياهان
اثر تنش شوري بر جذب عناصر غذايي
تغييرات در متابوليسم در تنش شوري
اوسموليتس واوسموپروتکتانت 
نتيجه گيري

 

دانلود فايل

پرداخت با کليه کارتهاي عضو شتاب امکان پذير است.

وب مستر بازدید : 120 چهارشنبه 09 دی 1394 نظرات (0)
دانلود مقاله اثر تنش شوري بر پاسخ روزنه ها و تجمع املاح ژنوتيپ هاي ذرت    فرمت فايل دانلودي: .rar
فرمت فايل اصلي: doc, pdf
تعداد صفحات: 10
حجم فايل: 144
قيمت: : 10000 تومان

بخشي از متن:

Effects of salt stress on plant growth, stomatal response and solute accumulation of different maize genotypes

چکيده:

دانه از هشت ژنوتيپ هاي ذرت مختلف (BR3123، BR5004، BR5011، BR5026، BR5033، CMS50، D766 و ICI8447) در ورميکوليت کاشته شد و بعد از جوانه زني آنها به محلول غذايي و يا محلول غذايي پيوند nhni an و قرار داد در  يک گلخانه شکل مي گيرد. در طول رشد گياه دوره (ماده خشک، ساقه به ريشه نسبت خشک توده، سطح برگ، سرعت رشد نسبي و سرعت جذب خالص)، درجه حرارت برگ، هدايت روزنه اي، تعرق، پتانسيل آب ، سديم و پتاسيم به محلول اسيدهاي آمينه و محتواي کربوهيدرات هاي محلول در هر دو مورد مشخص شد و نمک تاکيد گياهان از تمام ارقام مورد مطالعه مي باشد. تنش شوري کاهش رشد گياه از تمام ژنوتيپ اما ارقام BR5033 و BR5011 به عنوان نمک مقاوم و حساس به شوري مي باشد. روزنه مشخص شده با  پاسخ ژنوتيپ نمک تحمل شوري بود تحت تاثير قرار نمي گيرد. از جمله صفات مورد مطالعه، ساقه به ريشه نسبت خشک توده، مقدار سديم برگ و برگ محتوا محلول املاح آلي، با تحمل به شوري نشان داده شد، به عنوان مثال، آنها نمي تواند به خوبي در نظر گرفته شود و  نشانگر مورفو فيزيولوژيک براي تحملبه شوري ذرت مي باشد. در مقابل، سديم و محلول در تجمع املاح آلي در ريشه به عنوان يک نتيجه از تنش به نظر مي رسد نقش مهمي در سازگاري بازي  کرده و تنش شوري ارقام ذرت مورد مطالعه قرار گرفت و  نشان مي دهد که آنها مي تواند به عنوان نشانگر فيزيولوژيکي در طول غربالگري براي نمک استفاده شود.
کلمات کليدي: تجزيه و تحليل رشد، تنظيم اسمزي، شوري، تعرق، ذرت، روابط آب

فهرست مطالب:
چکيده
مقدمه
مواد و روش ها
فرمول
نتايج
بحث

 

دانلود فايل
پرداخت با کليه کارتهاي عضو شتاب امکان پذير است.
وب مستر بازدید : 334 چهارشنبه 09 دی 1394 نظرات (0)
دانلود مقاله تنش شوري گياهان    فرمت فايل دانلودي: .rar
فرمت فايل اصلي: doc, pdf
تعداد صفحات: 6
حجم فايل: 88
قيمت: : 10000 تومان

بخشي از متن:

Plant Salt Stress

مقدمه:

در همه موارد هيچ ماده سمي رشد گياه را محدود تر نسبت به نمک نمي کند. استرس نمک ارائه يک تهديد افزايش به بوته کشاورزي است. در ميان منابع مختلف شوري خاک، آبياري همراه با زهکشي ضعيف جدي ترين روش است، چرا که نشان دهنده تلفات زمين يک بار توليدي کشاورزي مي باشد . دليل اين به اصطلاح 'شوري ثانويه (به عنوان شور اوليه از باتلاق هاي شور ساحل دريا مخالف) ساده است: آب تبخير مي شود  اما نمک باقي مي ماند و تجمع در خاک است. تنش در محلول خاک ايجاد شده توسط غلظت نمک بالا 2 برابر شده است. اول، بسياري از يونهاي نمک هاي سمي به سلول هاي گياهي هنگامي که در غلظت بالا خارج و مي باشد. به طور معمول، کلريد سديم اکثريت از نمک تشکيل مي شوند. يونهاي سديم براي بسياري از گياهان سمي هستند، و برخي از گياهان نيز با غلظت بالاي يون هاي کلريد مهار مي شوند. دوم، نمک بالا نشان دهنده کمبود آب و يا تنش اسمزي به دليل پتانسيل اسمزي کاهش در محلول خاک مي باشد. مکانيسم مقاومت به شوري در گياه يک موضوع تحقيق شديد در زيست شناسي گياهي است. اهداف براي درک کنترل تعادل يوني و تنظيم اسمزي، و استفاده از دانش مهندسي گياهان با تحمل به شوري افزايش يافته است.

فهرست مطالب:
مقدمه
خسارت شوري به گياهان
برويند و گياهان نمک دوست
مکانيزم هاي تحمل به سديم
تغييرات در متابوليسم در تنش شوري

 

دانلود فايل
پرداخت با کليه کارتهاي عضو شتاب امکان پذير است.

وب مستر بازدید : 109 چهارشنبه 09 دی 1394 نظرات (0)
مقاله شناسايي هورمون هاي رشد در گياهانفرمت فايل دانلودي: .zip
فرمت فايل اصلي: doc, pdf
تعداد صفحات: 14
حجم فايل: 1171
قيمت: : 10000 تومان

بخشي از متن:

The Growth Hormones Found in Plants
بخشي از مقدمه:
هورمون چيست؟ اين سوال يکي براي اولين بار براي کسي پيش مي آيد اصطلاح "هورمون" از يک کار يوناني به معناي به دست آمده "و تحريک به فعاليت است." اين براي اولين بار توسط هاردي پيشنهاد شد و توسط سار در سال 1906 در اشاره به ماده secretin استفاده مي شود. در سال 1914 سار هورمون را  به عنوان تعريف " ماده طبيعي که  در سلول هايي بخشي از بدن توليد شده و برعملکرد مناطق دورتر بدن تاثير مي گذارد ارائه کرده است . اين تعريف به عنوان فيزيولوژي جانوري استفاده مي شود به همان اندازه براي فيزيولوژي گياهي، مفيد است. در واقع، به طور طبيعي هورمونهاي گياهي، براي استفاده در گياهان عالي، تشکيل مي شوند و يا ذخيره شده در مناطق خاصي از گياه هستند و انتقال مي يابند. از مشخصه هاي مشترک اين ترکيبات که اجازه مي دهد آنها در محل و در اين رده از هورمون قرار گيرند  هنگامي که در مقادير بسيار دقيقه حال حاضر، آنها در مورد رشد مي باشند و اگر شرايط ديگر از قبيل غذا و آب محدود نمي باشد. نفوذ خود بر رشد است و  همه نسبت به غلظت کم که در آن رخ مي دهند مي باشند. اين اکتشاف در طول 25 سال گذشته از حقايق خاص مربوط به فعاليت هاي هورمون هاي رشد گياه يک سرنخ به مشکل طولاني گيج کننده از پاسخ گياه به نور و جاذبه مي باشد، و از طريق مطالعات انجام شده در اين ما اطلاعات بسيار جديد را در مورد رشد طبيعي داشته ايم. به طور خلاصه، تئوري هورمون رشد در اين است ...

فهرست مطالب:
مقدمه
کشف هورمون در گياهان
روشي براي تعيين غلظت اکسين در حالت ناشناخته
شيمي و بروز
اثرات
نام گذاري
سازنده، ذخيره سازي، و بازسازي فيزيولوژيکي
هورمون رشد و رشد طبيعي
ارتباط هورمون به فرايندهاي زندگي ديگر
خلاصه و نتيجه گيري

 

دانلود فايل

پرداخت با کليه کارتهاي عضو شتاب امکان پذير است.

تعداد صفحات : 5

درباره ما
دانلود فایل، دانلود پروژه ، دانلود تحقیق ، دانلود نمونه سوال امتحانی ، دانلود پاورپوینت، دانلود مقاله، مرجع دانلود فایل درایران
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 43
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 23
  • بازدید ماه : 169
  • بازدید سال : 1,551
  • بازدید کلی : 15,305